KVÄLLSTANKAR

Hej, förlåt för dålig uppdatering! Jag ska försöka ha lite mer flyt! 
I helgen var jag i Jönköping, det var så kul men så stressigt. Det var så många jag ville träffa och så mycket jag ville göra. Jag hann inte ens med hälften men som sagt så var det lyckat. Det kändes bra att komma hem till min älskade familj och mina fina vänner. 
 
"Hem" jag har inget som jag riktigt kan kalla "hem". Jag kommer inte ihåg den tiden då jag bodde på karlaplan och gick på skäppet (mitt dagis). 
Vid tre års åldern flyttade jag till Schweiz och det var mitt hemland. Men sen år 2009 var vi tvungna att flytta tilbaka till kalla Sverige efter EU-krisen. Som tur flyttade vi till mitt sommarställe där jag hade varit varje sommar och jul sen jag kunde minnas. Men sen i slutet på sommaren 2012 så sålde vi Alvasjö som var min sista plats jag kunde kalla "hem", det sista stället där jag hade barndomsminnen, och flyttade till Jönköping i en fin villa på Villagatan. Och för ungefär 3 veckor sedan flyttade jag, lilla Elise till huvudstaden och här sitter jag nu på min lilla balkong och har djupa kvällstankar. Även om jag trivdes jätte bra i Jönet & trivs även väldigt bra här i Stockohlm så kommer jag aldrig att ha det där "hemmet" som varje barn vill ha. 
Jag slutar den här texten med att skriva att fasst att jag inte har den där trygga känslan av "hem" så är jag så galet tacksam att jag har fått resa runt så mycket och att jag har fått se så mycket under dessa 14 åren. 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0